Robert Schmidt M.Sc.
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Institut für Spanende Fertigung
Technische Universität Dortmund
Baroper Straße 303
44227 Dortmund
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MB III Raum 2.026
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0231 755-5822

Aufgabenbereiche
- BTA-Tiefbohren
- Werkzeugentwicklung
Weitere Informationen
Schmidt, R.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann, D.; Zabel, A.
Influence of the cutting edge on the surface integrity in BTA deep hole drilling - part 1: Design of experiments, roughness and forces
6th CIRP Conference on Surface Integrity, Procedia CIRP 108 (2022), S. 329-334, doi: 10.1016/j.procir.2022.03.055
Strodick, S.; Schmidt, R.; Biermann, D.; Zabel, A.; Walther, F.
Influence of the cutting edge on the surface integrity in BTA deep hole drilling - part 2: Residual stress, microstructure and microhardness
6th CIRP Conference on Surface Integrity, Procedia CIRP 108 (2022), S. 276-281, doi: 10.1016/j.procir.2022.03.047
Schmidt, R.; Brause, L.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann, D.; Zabel, A.
Measurement and analysis of the thermal load in the bore subsurface zone during BTA deep hole drilling
55th CIRP Conference on Manufacturing Systems (CMS 2022), Procedia CIRP 107 (2022), S. 375-380, doi: 10.1016/j.procir.2022.04.061
Strodick, S.; Schmidt, R.; Gerdes, L.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Impact of cutting parameters on the mechanical properties of BTA deep drilled components under quasi-static compression
Procedia CIRP, 103 (2021), S. 207-212, doi: 10.1016/j.procir.2021.10.033
Huang, X.; Schmidt, R.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann. D.; Zabel, A.
Simulation and modeling of the residual stress state in the sub-surface zone of BTA deep-hole drilled specimens with eigenstrain theory
Procedia CIRP 102, 2021, S. 150-155, doi: 10.1016/j.procir.2021.09.026
Zabel, A.; Strodick, S.; Schmidt, R.; Walther, F.; Biermann, D.; Wegert, R.; Eisseler, R.; Möhring, H.-C.; Guski, V.; Schmauder, S.
Oberflächenkonditionierung beim Tiefbohren - Teil 2.
wt Werkstattstechnik online, 111 (2021) 03, S. 118-123. doi: 10.37544/1436-4980-2021-03-26
Zabel, A.; Strodick, S.; Schmidt, R.; Walther, F.; Biermann, D.; Wegert, R.; Eisseler, R.; Möhring, H.-C.; Guski, V.; Schmauder, S.
Oberflächenkonditionierung beim Tiefbohren - Teil 1.
wt Werkstattstechnik online, 111 (2021) 1, S. 52-58. doi: 10.37544/1436-4980-2021-01-02-56
Strodick, S.; Berteld, K.; Schmidt, R.; Biermann, D.; Walther, F.; Zabel, A.
Influence of cutting parameters on the formation of white etching layers in BTA deep hole drilling
tm - Technisches Messen, 69 (2020), S. 1-9, doi: /10.1515/teme-2020-0046
Schmidt, R.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann, D.; Zabel, A.
Analysis of the functional properties in the bore sub-surface zone during BTA deep-hole drilling
Procedia CIRP 88, (2020), S. 318-323, doi: 10.1016/j.procir.2020.05.055
Schmidt, R.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann, D.; Zabel, A.
Influence of the process parameters and forces on the bore sub-surface zone in BTA deep-hole drilling of AISI 4140 and AISI 304 L
Procedia CIRP, 87 (2020), S. 41-46, doi: 10.1016/j.procir.2020.02.010
Strodick, S.; Schmidt, R.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Evaluation of surface integrity after BTA deep-hole drilling of AISI 4140 by means of Barkhausen noise analysis
In: Proceedings of the 13th International Conference on Barkhausen Noise and Micromagnetic Testing, 23.9.-26.9. 2019, Prag, Tschechien
Schmidt, R.; Gerken, J. F.; Fuß, M.; Biermann, D.
Analysis of contour accuracy and process forces using a chamber-boring-system
Modern Machinery (MM) Science Journal, Special Issue on HSM 2019 15th International Conference on High Speed Machining, (2019), S. 3316-3322, doi: 10.17973/MMSJ.2019_11_2019087
Strodick, S.; Walther, F.; Schmidt, R.; Zabel, A.; Biermann, D.
Analyse des Eigenspannungszustands in der Bohrungsrandzone tiefgebohrter Probekörper aus 42CrMo4+QT und X5CrNi18-10
Werkstoffprüfung 2019 - Fortschritte in der Werkstoffprüfung für Forschung und Praxis, Hrsg.: Christ, H.-J., INVENTUM GmbH, ISBN 978-3-88355-418-1, (2019), S. 287-292
Schmidt, R.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann, D.; Zabel, A.
Influence of the cutting edge on the surface integrity in BTA deep hole drilling - part 1: Design of experiments, roughness and forces
6th CIRP Conference on Surface Integrity, 08.-10.06.2022, Lyon
Strodick, S.; Schmidt, R.; Biermann, D.; Zabel, A.; Walther, F.
Influence of the cutting edge on the surface integrity in BTA deep hole drilling - part 2: Residual stress, microstructure and microhardness
6th CIRP Conference on Surface Integrity, 08.-10.06.2022, Lyon
Strodick, S.; Schmidt, R.; Gerdes, L.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Impact of cutting parameters on the mechanical properties of BTA deep drilled components under quasi-static compression
CIRPe 2021, 9th CIRP Global Web Conference, 26.-28.10.2021, online
Strodick, S. (V.); Schmidt, R.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Influence of cutting parameters on surface integrity in BTA deep hole drilling of steel components
ICEAF 6, 6th International Conference of Engineering Against Failure, 23.-25.06.2021, Online
Schmidt, R.; Strodick, S.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Influence of the process parameters and forces on the bore sub-surface zone in BTA deep-hole drilling of AISI 4140 and AISI 304 L
5th CIRP International Conference on Conference on Surface Integrity (CSI), 1-5.6.2020, Web conference
Strodick, S.; Schmidt, R.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Micro-magnetic assessment of functional properties in the sub-surface zone of deep drilled AISI 4140 and 304L steels
MSE 2020, Materials Science and Engineering, 22-25.09.2020 , Web conference
Biermann, D.; Zabel, A.; Schmidt, R.; Iovkov, I.
Control of surface integrity in BTA deep hole drilling
Technical Presentation in STC "C". CIRP Winter Meeting, 20.02.2020, Paris
Strodick, S.; Schmidt, R.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Evaluation of surface integrity after BTA deep-hole drilling of AISI 4140 by means of Barkhausen noise analysis
13th International Conference on Barkhausen Noise and Micromagnetic Testing, 23.-26.9.2019, Prag, Tschechien
Schmidt, R.; Gerken, F.; Fuß, M.; Biermann, D.
ANALYSIS OF CONTOUR ACCURACY AND PROCESS FORCES USING A CHAMBER-BORING-SYSTEM
15th International Conference on High Speed Machining Prague, 08.10.2019
Schmidt, R.; Biermann, D.; Zabel, A.; Strodick, S.; Walther, F.
Generierung von funktionsrelevanten Eigenschaften in Oberflächenrandzonen beim BTA-Tiefbohren
WerkstoffWoche 2019, 18.-20.09.2019, Dresden
Schmidt, R.; Strodick, S.; Zabel, A.; Walther, F.; Biermann, D.
Analysis of the functional properties in the bore sub-surface zone during BTA deep-hole drilling
13th CIRP International Conference on INTELLIGENT COMPUTATION IN MANUFACTURING ENGINEERING, 17.07.-19.07.2019, Ischia, Naples, Italy
Schmidt, R.
Bearbeitung von Titanlegierungen: Einflussgrößen, Werkzeugverschleiß, Prozesskräfte
Moderne Hochleistungswerkstoffe spanend bearbeiten, 09.04. - 10.04.2019, Dortmund
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Zur VeranstaltungsübersichtAnfahrt & Lageplan
Von der A1
Vom Autobahnkreuz Dortmund/Unna auf die A44 Richtung Dortmund, diese geht in die B1 über. Ausfahrt Dortmund-Dorstfeld, Richtung Universität (weiter siehe Karte).
Von der A 45
Ausfahrt Dortmund-Eichlinghofen, Richtung Universität (weiter siehe Karte).
Alternativ können Sie sich die Anfahrt auch berechnen lassen: Google Maps.
Anreise mit der Bundesbahn bis Dortmund oder Bochum Hbf.
Ab Dortmund Hbf mit der S1 Richtung Düsseldorf bis zur Haltestelle Dortmund Universität (7 Minuten Fahrzeit).
Ab Bochum Hbf mit der S1 Richtung Dortmund bis zur Haltestelle Dortmund Universität (14 Minuten Fahrzeit).
Die S-Bahn fährt in beide Richtungen regelmäßig alle 20 Minuten. Von der S-Bahn Haltestelle aus mit der H-Bahn (Haltestelle S-Universität) bis zur Haltestelle Campus Süd (1 Station, fährt im 10 Minuten-Takt).
Zu den Wahrzeichen der TU Dortmund gehört die H-Bahn. Linie 1 verkehrt im 10-Minuten-Takt zwischen Dortmund Eichlinghofen und dem Technologiezentrum über Campus Süd und Dortmund Universität S, Linie 2 pendelt im 5-Minuten-Takt zwischen Campus Nord und Campus Süd. Diese Strecke legt sie in zwei Minuten zurück.
Mit dem Taxi zur TU Dortmund, Campus Süd (min. 20 Min und 30,- EUR) (siehe Karte)
Mit der S-Bahn Linie S1 Richtung Dortmund bis Haltestelle Dortmund-Universität (ca. 90 Min). Von hier mit der H-Bahn Richtung Campus Süd oder Eichlinghofen (fährt alle 10 Min) bis Campus Süd (ca. 3 Min)
Die Einrichtungen der Technischen Universität Dortmund verteilen sich auf den größeren Campus Nord und den kleineren Campus Süd. Zudem befinden sich einige Bereiche der Hochschule im angrenzenden Technologiepark. Genauere Informationen können Sie den Lageplänen entnehmen.
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Die Einrichtungen der Technischen Universität Dortmund verteilen sich auf den größeren Campus Nord und den kleineren Campus Süd. Zudem befinden sich einige Bereiche der Hochschule im angrenzenden Technologiepark.
