Zum Inhalt
Abteilung Zerspanung

Robert Schmidt M.Sc.

Kontakt

Anschrift

Institut für Spanende Fertigung
Technische Universität Dortmund
Baroper Straße 303
44227 Dortmund

Büro

MB III Raum 2.026

Telefon

0231 755-5822

E-Mail

robert2.schmidttu-dortmundde

Portrait von Robert Schmidt © ISF

Aufgabenbereiche

  • BTA-Tief­bohren
  • Werkzeugentwicklung

Weitere In­for­ma­ti­onen

Schmidt, R.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann, D.; Zabel, A.
Influence of the cutting edge on the surface integrity in BTA deep hole drilling - part 1: Design of experiments, roughness and forces
6th CIRP Conference on Surface Integrity, Procedia CIRP 108 (2022), S. 329-334, doi: 10.1016/j.procir.2022.03.055

Strodick, S.; Schmidt, R.; Biermann, D.; Zabel, A.; Walther, F.
Influence of the cutting edge on the surface integrity in BTA deep hole drilling - part 2: Residual stress, microstructure and microhardness
6th CIRP Conference on Surface Integrity, Procedia CIRP 108 (2022), S. 276-281, doi: 10.1016/j.procir.2022.03.047

Schmidt, R.; Brause, L.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann, D.; Zabel, A.
Measurement and analysis of the thermal load in the bore subsurface zone during BTA deep hole drilling
55th CIRP Conference on Manufacturing Systems (CMS 2022), Procedia CIRP 107 (2022), S. 375-380, doi: 10.1016/j.procir.2022.04.061

Strodick, S.; Schmidt, R.; Gerdes, L.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Impact of cutting parameters on the mechanical properties of BTA deep drilled components under quasi-static compression
Procedia CIRP, 103 (2021), S. 207-212, doi: 10.1016/j.procir.2021.10.033

Huang, X.; Schmidt, R.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann. D.; Zabel, A.
Simulation and modeling of the residual stress state in the sub-surface zone of BTA deep-hole drilled specimens with eigenstrain theory
Procedia CIRP 102, 2021, S. 150-155, doi: 10.1016/j.procir.2021.09.026

Zabel, A.; Strodick, S.; Schmidt, R.; Walther, F.; Biermann, D.; Wegert, R.; Eisseler, R.; Möhring, H.-C.; Guski, V.; Schmauder, S.
Oberflächenkonditionierung beim Tief­bohren - Teil 2.
wt Werkstattstechnik online, 111 (2021) 03, S. 118-123. doi: 10.37544/1436-4980-2021-03-26

Zabel, A.; Strodick, S.; Schmidt, R.; Walther, F.; Biermann, D.; Wegert, R.; Eisseler, R.; Möhring, H.-C.; Guski, V.; Schmauder, S.
Oberflächenkonditionierung beim Tief­bohren - Teil 1.
wt Werkstattstechnik online,  111 (2021) 1, S. 52-58. doi: 10.37544/1436-4980-2021-01-02-56

Strodick, S.; Berteld, K.; Schmidt, R.; Biermann, D.; Walther, F.; Zabel, A.
Influence of cutting parameters on the formation of white etching layers in BTA deep hole drilling
tm - Technisches Messen, 69 (2020), S. 1-9, doi: /10.1515/teme-2020-0046

Schmidt, R.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann, D.; Zabel, A.
Analysis of the functional properties in the bore sub-surface zone during BTA deep-hole drilling
Procedia CIRP 88, (2020), S. 318-323, doi: 10.1016/j.procir.2020.05.055

Schmidt, R.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann, D.; Zabel, A.
Influence of the process parameters and forces on the bore sub-surface zone in BTA deep-hole drilling of AISI 4140 and AISI 304 L
Procedia CIRP, 87 (2020), S. 41-46, doi: 10.1016/j.procir.2020.02.010

Strodick, S.; Schmidt, R.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Evaluation of surface integrity after BTA deep-hole drilling of AISI 4140 by means of Barkhausen noise analysis
In: Proceedings of the 13th International Conference on Barkhausen Noise and Micromagnetic Testing, 23.9.-26.9. 2019, Prag, Tschechien

Schmidt, R.; Gerken, J. F.; Fuß, M.; Biermann, D.
Analysis of contour accuracy and process forces using a chamber-boring-system
Modern Machinery (MM) Science Journal, Special Issue on HSM 2019 15th International Conference on High Speed Machining, (2019), S. 3316-3322, doi: 10.17973/MMSJ.2019_11_2019087

Strodick, S.; Walther, F.; Schmidt, R.; Zabel, A.; Biermann, D.
Analyse des Eigenspannungszustands in der Bohrungsrandzone tiefgebohrter Probekörper aus 42CrMo4+QT und X5CrNi18-10
Werkstoffprüfung 2019 - Fortschritte in der Werkstoffprüfung für For­schung und Praxis, Hrsg.: Christ, H.-J., INVENTUM GmbH, ISBN 978-3-88355-418-1, (2019), S. 287-292

 

Schmidt, R.; Strodick, S.; Walther, F.; Biermann, D.; Zabel, A.
Influence of the cutting edge on the surface integrity in BTA deep hole drilling - part 1: Design of experiments, roughness and forces
6th CIRP Conference on Surface Integrity, 08.-10.06.2022, Lyon

Strodick, S.; Schmidt, R.; Biermann, D.; Zabel, A.; Walther, F.
Influence of the cutting edge on the surface integrity in BTA deep hole drilling - part 2: Residual stress, microstructure and microhardness
6th CIRP Conference on Surface Integrity, 08.-10.06.2022, Lyon

Strodick, S.; Schmidt, R.; Gerdes, L.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Impact of cutting parameters on the mechanical properties of BTA deep drilled components under quasi-static compression
CIRPe 2021, 9th CIRP Global Web Conference, 26.-28.10.2021, on­line

Strodick, S. (V.); Schmidt, R.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Influence of cutting parameters on surface integrity in BTA deep hole drilling of steel components
ICEAF 6, 6th International Conference of Engineering Against Failure, 23.-25.06.2021, Online

Schmidt, R.; Strodick, S.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Influence of the process parameters and forces on the bore sub-surface zone in BTA deep-hole drilling of AISI 4140 and AISI 304 L
5th CIRP International Conference on Conference on Surface Integrity (CSI), 1-5.6.2020, Web con­fe­rence

Strodick, S.; Schmidt, R.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Micro-magnetic assessment of functional properties in the sub-surface zone of deep drilled AISI 4140 and 304L steels
MSE 2020, Materials Science and Engineering, 22-25.09.2020 , Web con­fe­rence

Biermann, D.; Zabel, A.; Schmidt, R.; Iovkov, I.
Control of surface integrity in BTA deep hole drilling
Technical Presentation in STC "C". CIRP Winter Meeting, 20.02.2020, Paris

Strodick, S.; Schmidt, R.; Zabel, A.; Biermann, D.; Walther, F.
Evaluation of surface integrity after BTA deep-hole drilling of AISI 4140 by means of Barkhausen noise analysis
13th International Conference on Barkhausen Noise and Micromagnetic Testing, 23.-26.9.2019, Prag, Tschechien

Schmidt, R.; Gerken, F.; Fuß, M.; Biermann, D.
ANALYSIS OF CONTOUR ACCURACY AND PROCESS FORCES USING A CHAMBER-BORING-SYSTEM
15th International Conference on High Speed Machining Prague, 08.10.2019

Schmidt, R.; Biermann, D.; Zabel, A.; Strodick, S.; Walther, F.
Generierung von funktionsrelevanten Ei­gen­schaf­ten in Oberflächenrandzonen beim BTA-Tief­bohren
WerkstoffWoche 2019, 18.-20.09.2019, Dresden

Schmidt, R.; Strodick, S.; Zabel, A.; Walther, F.; Biermann, D.
Analysis of the functional properties in the bore sub-surface zone during BTA deep-hole drilling
13th CIRP International Conference on INTELLIGENT COMPUTATION IN MANUFACTURING ENGINEERING, 17.07.-19.07.2019, Ischia, Naples, Italy

Schmidt, R.
Bearbeitung von Titanlegierungen: Einflussgrößen, Werkzeugverschleiß, Prozesskräfte
Moderne Hochleistungswerkstoffe spanend bearbeiten, 09.04. - 10.04.2019, Dort­mund

Kalender

Zur Veranstaltungsübersicht

Anfahrt & Lageplan

Von der A1

Vom Autobahnkreuz Dortmund/Unna auf die A44 Richtung Dortmund, diese geht in die B1 über. Ausfahrt Dortmund-Dorstfeld, Richtung Universität (weiter siehe Karte).

Von der A 45

Ausfahrt Dortmund-Eichlinghofen, Richtung Universität (weiter siehe Karte).

Alternativ können Sie sich die Anfahrt auch berechnen lassen: Google Maps.

Anreise mit der Bundesbahn bis Dortmund oder Bochum Hbf.

Ab Dortmund Hbf mit der S1 Richtung Düsseldorf bis zur Haltestelle Dortmund Universität (7 Minuten Fahrzeit).

Ab Bochum Hbf mit der S1 Richtung Dortmund bis zur Haltestelle Dortmund Universität (14 Minuten Fahrzeit).

Die S-Bahn fährt in beide Richtungen regelmäßig alle 20 Minuten. Von der S-Bahn Haltestelle aus mit der H-Bahn (Haltestelle S-Universität) bis zur Haltestelle Campus Süd (1 Station, fährt im 10 Minuten-Takt).

Zu den Wahrzeichen der TU Dortmund gehört die H-Bahn. Linie 1 verkehrt im 10-Minuten-Takt zwischen Dortmund Eichlinghofen und dem Technologiezentrum über Campus Süd und Dortmund Universität S, Linie 2 pendelt im 5-Minuten-Takt zwischen Campus Nord und Campus Süd. Diese Strecke legt sie in zwei Minuten zurück.

Vom Flughafen Dortmund

Mit dem Taxi zur TU Dortmund, Campus Süd (min. 20 Min und 30,- EUR) (siehe Karte)

Vom Flughafen Düsseldorf

Mit der S-Bahn Linie S1 Richtung Dortmund bis Haltestelle Dortmund-Universität (ca. 90 Min). Von hier mit der H-Bahn Richtung Campus Süd oder Eichlinghofen (fährt alle 10 Min) bis Campus Süd (ca. 3 Min)

Die Einrichtungen der Technischen Universität Dortmund verteilen sich auf den größeren Campus Nord und den kleineren Campus Süd. Zudem befinden sich einige Bereiche der Hochschule im angrenzenden Technologiepark. Genauere Informationen können Sie den Lageplänen entnehmen.

Interaktive Karte

Die Einrichtungen der Technischen Universität Dortmund verteilen sich auf den größeren Campus Nord und den kleineren Campus Süd. Zudem befinden sich einige Bereiche der Hochschule im angrenzenden Technologiepark.

Campus Lageplan Zum Lageplan